Naar het buitenland

Aslisharqi naar het buitenland

Nadat Aslisharqi binnen 2 jaar marktleider was geworden van heel Nederland hadden de mannen en de werknemers het idee om uit te gaan breiden naar België en Duitsland. Een groot risico aangezien dit 2 compleet verschillende markten zijn. Toch durfde het team het aan en namen het risico. Het team had 3 nieuwe Belgische- en 3 nieuwe Duitse studenten aangenomen die zij via een universiteit hadden leren kennen.

duitslandDe 6 buitenlandse studenten moesten eerst de markt in kaart brengen van het desbetreffende land. Wanneer Aslisharqi genoeg informatie over de markt had konden ze verder met hun plan. Na een aantal maanden hadden de studenten de markt volledig in kaart gebracht en konden de mannen zich focussen op de grote steden van Duitsland en België.

Binnen enkele weken waren er al veel bedrijven die zich hadden aangemeld bij de onderneming. Echter kwam het geld minder snel binnen in vergelijking met 2 jaar geleden in Nederland. Maar de reden hiervoor was onduidelijk. Hoe kwam kon het dat er minder geld binnen kwam bij veel grotere steden in Duitsland en België dan in kleine steden in Nederland?

Na lang onderzoek en een grote tegenslag kwam de mannen erachter. De URL van de website is .nl en daardoor was het niet aantrekkelijk voor de buitenlanders. Daarom besloot het team om de URL te veranderen naar .be en .de. Hierdoor kwam er veel meer verkeer naar de website en groeide het bedrijf nog harder door. Door deze kleine fout had het bedrijf veel verlies geleden.


OPRICHTING ASLISHARQI | DE OVERNAME